توقف در معابر بزرگراهی عامل اصلی تصادف/ لزوم استفاده رانندگان از مثلث شبرنگ

رئیس پلیس راهور تهران گفت: اگر خودرویی دچار نقص فنی شد، باید در پهلوگاه‌ها و توقفگاه‌های اضطراری متوقف شود تا شاهد خطرات کمتری باشیم.

سرهنگ موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در  خصوص توقفات خطرناک در بزرگراه‌ها گفت: توقف در  معابر بزرگراهی  یا ناشی از  خرابی و نقص فنی  و اتمام سوخت خودرو‌ها و یا ناشی  از  عدم آشنایی به مسیر  و توقف  ناگهانی راننده در  معابر  بزرگراهی  و یا پرسیدن آدرس از  دیگران می‌باشد.

وی بیان کرد: بعضا در معابر بزرگراهی مشاهده می‌شود که وانت بار‌هایی برای  فروش  مواد غذایی و میوه و کالا حضور دارند و رانندگان برای خرید از آن‌ها اقدام به توقف می‌نمایند که این کار  واقعا اشتباه و حادثه ساز  است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در ماده ۱۵۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی  به صراحت به این موضوع اشاره شده است که نباید این توقفات صورت پذیرد. اگر خودرویی دچار  نقص  فنی و خراب  شدو  راننده قصد رفع آنرا داشت باید در  فاصله ۷۰ تا ۲۰۰ متری  از  علایم هشدار  دهنده و مثلث خطر  استفاده نمایند.

وی گفت: ماده ۱۱۴ و ۱۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی   به این موضوع اشاره دارد که اگر  خودرویی دچار  نقص  فنی  شد و به هر  دلیلی مجبور به توقف در حاشیه بزرگراه گردید باید در پهلوگاه‌ها و توقفگاه‌های اضطراری متوقف تا شاهد خطرات کمتری  باشیم.

سرهنگ موسوی پور بیان کرد: چند نکته وجود دارد که اول  باید ببینیم شرایط راه و معبر  و روشنایی هوا چگونه است و اگر  در  شب  و تاریکی هوا این خرابی اتفاق افتاد دیگر گذاشتن مانع پلاستیکی  یقینا نمی‌تواند دیگران را از  حضور  شما آگاه نماید و حتما می‌بایستی با چراغ و علایم نورانی و مثلث  خطر این آگاه سازی برای دیگران انجام شود.

وی  افزود: خیلی  وقت‌ها راننده گمان می‌کند که دیگر  رانندگان از  توقف  و حضور  او آگاه هستند و او را می‌بینند. بررسی‌های  میدانی  نشان می‌دهد خودرویی که در  حال حرکت است توقفات را متوجه نمی‌شود و رانندگان فکر  می‌کنند که خودروی  متوقف  شده در  حال حرکت است در  صورتی که اینطور نیست.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در  بزرگراهی خوردویی خراب  شده بود و پدر  خانواده فرزند خود را چند متر  آنطرف‌تر  قرار  داده تا رانندگان را از وجود خودروی  خراب  خود مطلع سازد و از سپر  انسانی  و آنهم از  فرزند خود برای  این کار  استفاده کرده بود که این اقدام او بسیار  جای  تاسف  دارد و باید پشت رفتار‌های  ما یک فکر  و حرکت عقلایی وجود داشته باشد و از  این تصمیمات اشتباه در  رانندگی  جلوگیری  نمیاییم.

 وی  افزود: مثلث  شبرنگ در  مقایسه با جان شما قیمتی  ندارد و این وسیله شبرنگ بسیار  در  بحث  اطلاع رسانی  به دیگر  رانندگان بسیار  موثر  است و می‌توانید در  هنگام خرابی  فلشر‌های  خودرو را نیز روشن نمایید.  

برچسب ها: راهور ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار